Kolejny raz poniosło nas na zawody w Aircombat – tym razem do Wrocławia na kolejną edycję Pucharu Polski ACES 1/12 IIWŚ i 1/8 IWŚ. Pogoda wbrew pesymistycznym prognozom była fantastyczna: lekki wiatr i słonecznie. Lotnisko trochę małe, ograniczone z dwóch stron wysokim rzepakiem ale za to dopingujące do precyzyjnego latania a szczególnie lądowania. Zawodnicy też dopisali.
W II WW (1/12) startowało 20-tu a w I WW (1/8) 8-u. Ponieważ to nasze pierwsze w tym sezonie zawody w spalinach, postanowiliśmy z Łukaszem wystartować gorszymi i tańszymi modelami aby lepsze mieć w odwodzie do dalszej walki i kolejnych zawodów. Tradycyjnie trafiłem na pierwszą kolejkę więc wystartowałem i skupiłem się na zachowaniu mojego modelu kiedy zauważyłem, że oprócz mojego jest w powietrzu jeszcze tylko jeden myśliwiec. Pod koniec lotu dołączył jeszcze jeden i o ironio tylko w tym locie straciłem kawałek taśmy.
W kolejnym locie Hurricane Marka Dawidowicza trafił mnie statecznikiem poziomym nie wyrządzając znaczącej szkody. Sam stracił połowę statecznika ale doświadczony pilot dalej walczył i szczęśliwie wrócił do bazy.
Trzeci lot przebiegał bez sensacji ale wylądowałem odrobinę poza strefą bezpieczeństwa co przekreśliło moje szanse na miejsce w pierwszej dziesiątce. Krzysiek z kolei miał problemy z silnikiem a w kolejnych lotach miał silne zakłócenia przeszkadzające w uzyskaniu pełnych czasów lotów.
Łukasz wykonał trzy równe loty z dwoma obronami taśmy i jednym cięciem co dało mu 7-me miejsce i wejście do finału. W finale uszkodzona lotka nie dawała sterować modelem i musiał lądować awaryjnie.
Wyciągając wnioski oglądaliśmy walki dwupłatów z I WW. Jest to nie mniej widowiskowa konkurencja od II WW a modele mają zdecydowanie więcej szczegółów a wykonanie ich jest bardziej pracochłonne. Naprawa też. Zderzenia w powietrzu i ataki na cele naziemne i krety zdarzały się w obu konkurencjach a szukanie w wysokim rzepaku elementów modelu nie wprawiało nikogo w euforię.
Wracaliśmy zadowoleni bo modele całe a wyniki nie takie tragiczne: 7-14-15-te miejsce. Wnioski ? Szybki lub wypasiony model to za mało. Dobrze wytrenowana technika walki i uników szybkim modelem daje cięcia, pewny sprzęt daje szybki start a co za tym idzie dłuższy czas lotu. Sprzęt można kupić ale umiejętności nie zdobędzie się latając w pojedynkę tylko w pojedynkach czyli na zawodach.
Lok. | Pilot | Punkty |
---|---|---|
1 | Marek Dawidowicz | 1210 |
2 | Wojciech Krajnik | 947 |
3 | Piotr Eciak | 753 |
4 | Sławomir Janke | 740 |
5 | Roman Mańko | 442 |
6 | Bogdan Robak | 0 |
7 | Marcin Jasiński | -28 |
8 | Zbigniew Wdowikowski | -70 |
Lok. | Pilot | Runda 1 | Runda 2 | Runda 3 | Finał | Punkty |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bogdan Robak | 379 | 284 | 489 | 238 | 1391 |
2 | Marek Dawidowicz | 287 | 279 | 284 | 486 | 1336 |
3 | Tomasz Śmigielski | 232 | 233 | 152 | 241 | 859 |
4 | Piotr Miszczyk | 388 | 160 | 120 | 138 | 806 |
5 | Sławomir Janke | 267 | 176 | 284 | 62 | 789 |
6 | Wojciech Krajnik | 281 | 184 | 183 | 91 | 739 |
7 | Łukasz Toczewski | 185 | 281 | 136 | 81 | 683 |
8 | Sławomir Seredyn | 177 | 184 | 187 | - | 548 |
9 | Mariusz Miazga | 182 | 181 | 183 | - | 546 |
10 | Roman Mańko | 0 | 233 | 235 | - | 468 |
11 | Jan Horodyski | 61 | 118 | 277 | - | 455 |
12 | Kacper Kania | 166 | 85 | 188 | - | 439 |
13 | Kazimierz Tracz | 90 | 159 | 185 | - | 434 |
14 | Krzysztof Sionek | 130 | 133 | 68 | - | 330 |
15 | Andrzej Toczewski | 113 | 178 | -19 | - | 272 |
16 | Krzysztof Kiermacki | 39 | 70 | 124 | - | 233 |
17 | Andrzej Miazga | 0 | 57 | 5 | - | 61 |
18 | Arkadiusz Kinasz | -140 | 192 | 0 | - | 52 |
19 | Piotr Eciak | 0 | 0 | 0 | - | 0 |
20 | Woźniak Grzegorz | -270 | -257 | 136 | - | -392 |