W sieci można znaleźć dużo różnych materiałów na temat modelarstwa lotniczego, więc nie chcemy ich powielać na swojej stronie. Będziemy się starali umieszczać swoje opracowania, uwagi i wnioski wynikające z dotychczasowego skromnego doświadczenia. Może komuś się przydadzą.
Dział ten ma cztery podkategorie Przedszkole RC, Warsztat RC, Teoria RC, Akrobacja F3A.
Trening figur płaskich może się nam wydawać nudny i pewnie będzie nas kusić, aby coś pokręcić w powietrzu. Niestety, do tego trzeba się odpowiednio przygotować. Często bywa tak, że zaczyna się od jednoczesnego poruszania drążkami w różnych kierunkach i model coś tam sobie kręci. Takie postępowanie nie prowadzi do niczego dobrego. Jeśli nie rozbijemy modelu […]
Łączenie przewodów uszkodzonych lub przedłużanych Czasem potrzebujemy przedłużyć lub połączyć przewody o takim samym przekroju gdy wymiana na nowe jest zbyt skomplikowana lub nie chcemy otwierać urządzenia. Przykładem może być wymiana wtyczki przy akumulatorze Li-Po do nadajnika RC. Wypada w takim wypadku odciąć oryginalną wtyczkę i połączyć przewody od wtyczki pochodzącej ze starego pakietu. Nie […]
Trudno obyć się w modelarstwie RC bez połączeń lutowanych. Metod lutowania jest kilka. Może to być tak zwane lutowanie lutem twardym, za pomocą palnika gazowego lub lutem miękkim za pomocą lutownic na gorące powietrze lub propan-butan, elektrycznych z grzałką lub transformatorowych. Natrafiam czasem na opinie, że lutownice transformatorowe nie nadają się do lutowania grubszych elementów […]
Czego się do tej pory nauczyliśmy? Potrafimy już wystartować, utrzymując model podczas rozbiegu na pasie. Model bez podwozia potrafimy wyrzucić tak, że przechodzi do płynnego, pewnego wznoszenia. Umiemy z grubsza wylądować tam, gdzie chcemy. W górze potrafimy utrzymać model przed sobą, w odległości pozwalającej na łatwe rozróżnianie jego pozycji. Potrafimy już wykonać w miarę poprawne […]
W swojej dosyć długiej przygodzie z RC, miałem możliwość zaglądania do serw różnej maści i budowy, zarówno sprawnych jak i uszkodzonych, najczęściej tych tańszych ale nie tylko. Ponieważ w kombacie uszkodzenia serw to chleb powszedni, często zdarza mi się obecnie wykonywać sekcję zarówno nowego jak i starszego serwa. Na tej podstawie wyciągnąłem kilka wniosków, które […]